22 października 2021: Twórca popularnych powieści kryminalnych, Remigiusz Mróz, informuje w mediach społecznościowych, że w pojazdach stołecznej komunikacji miejskiej nie będzie pokazywana reklama jego powieści: „miasto zablokowało nam reklamę […], bo okładka Przepaści obraża uczucia religijne” [Mróz FB]. Jednym z elementów okładki jest zakrwawiony medalik z wizerunkiem Matki Boskiej. Premiera Przepaści, siódmego tomu kryminalnej serii o komisarzu Wiktorze Froście, zaplanowana jest na 27 października 2021.

23 października 2021: Powód odmowy potwierdza przedstawicielka wydawnictwa Filia, Magdalena Drogoś-Kraszewska: „Planując kampanię reklamową, nie wzięliśmy pod uwagę, że okładka może zostać tak odebrana” [vis 2021]. Rzecznik Prasowy Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie, Tomasz Kunert, tłumaczy w rozmowie z reporterem „Gazety Wyborczej”:
Chcemy mieć kontrolę nad tym, jakie treści są publikowane w transporcie publicznym, jeżdżącym po całej aglomeracji warszawskiej. […] Określiliśmy, jakie treści nie mogą być prezentowane i zgodnie z tymi zasadami uznaliśmy, że okładka książki może urazić uczucia religijne. […] Pasażerowie WTP są osobami o różnej wrażliwości, nie chcemy urazić niczyich uczuć, stąd taka decyzja [vis 2021].
Na profilach Mroza w mediach społecznościowych czytelnicy, deklarujący się jako katolicy, zamieszczają komentarze zaprzeczające rzekomej obrazie ich uczuć.
26 października 2021: Rzecznik ZTM informuje, że w sprawie reklamy interweniowały władze miasta: „Decyzją ratusza zmieniamy opinie i reklama książki będzie mogła się ukazać” [Chełmiński 2021]. Komentujące sprawę media zwracają uwagę, że afera z insynuowaną obrazą uczuć religijnych stanowiła dla książki dodatkową reklamę.